[ad_1]
دانشنامه علمی توتیا: خودروی زوتی Z300 که بعدها با مونتاژ به آریو S300 تغییر نام داد محصول به نسبت جدیدی است که در بدو ورود با برچسب قیمتی ۷۵ میلیون تومان معرفی شد و پس از مدتی با کاهش قیمت به حدود ۶۰ میلیون تومان رسید و اکنون مدل ۱۵۰۰ سی سی دنده دستی ۴۶ میلیون تومان و مدل اتوماتیک ۱۶۰۰ سی سی ۵۴ میلیون تومان به فروش میرسد.
گروه خودروسازی زوتی که به عنوان یک کمپانی نوپا و کپی کار شناخته میشود از سال ۲۰۰۷ شروع به فعالیت کرد و اولین خودروی خود را به نام NOMAD را از سال ۲۰۰۸ به کشورهایی نظیر هند صادر کرد . این خودروساز با کپی محصولات موفق بازار و به کارگیری تکنولوژی و پیشرانههای یک دهه قبل در خودروهایش به فکر گسترش بازار خود است. به تازگی آخرین محصول یا به عبارتی آخرین کپی این کمپانی کراس اووری با الهام از طراحی پورشه ماکان بوده است.
آریو S300 کپی کاملی از تویوتا آلیون مدل ۲۰۰۷ است اما در بخش فنی از پیشرانه ساخت میتسوبیشی استفاده میکند این به این معنی نیست که با یک خودروی فوق العاده در بحث طراحی و پیشرانه روبهرو هستید چراکه کیفیت متریال و ساخت این خودرو چیزی شبیه به شوخی است تا یک خودرو در کلاس شهری.
آریو در بازار با یک پیشرانه چهارسیلندر خطی اما با حجمهای مختلف عرضه میشود. اولی با حجم ۱۶۰۰ سی سی دارای حداکثرتوان ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور ۱۵۱ نیوتن متر است که با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک عرضه میشود و مدل دوم، پیشرانه با حجم ۱۵۰۰ سی سی دارای حداکثر توان ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر است. که فقط با گیربکس پنج سرعته دستی به فروش میرسد.
در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز آریو به چهار تیپ تقسیم بندی شده است:
STANDARD 1.5 دستی
ELEGANT 1.5 دستی
ELEGANT 1.6 اتوماتیک
ROYAL 1.6 اتوماتیک
که در دو تیپ اول طبق اعلام سازنده تفاوت در رینگ خودرو است که در مدل استاندارد از نوع ۱۵ اینچی فولادی و در تیپ الگانت از نوع ۱۵ اینچی آلومنیومی است. فولترین مدل آریو در نسخهای به نام رویال عرضه میشود که دارای امکانات انحصاری نظیر سانروف دوربین عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک، چهار عدد ایربگ، سیستم صوتی و تصویری مجهز به مانیتور DVD باقابلیت پخش MP5 رادیو، پورت USB قابل کنترل از روی غربیلک فرمان مجهز به ۶ بلندگو-و GPS است.
در اینجا ۱۰ دلیل را یادآور میشویم تا فکر خرید این بی کیفیت بی نام و نشان را از سر بیرون کنید:
۱- نفوذ زیاد صدای پیشرانه به داخل کابین حتی در سرعتهای پایین
۲- گیربکس اتوماتیک با عملکرد نا امید کننده و کند
۳- استفاده زیاد از پلاستیک خشک و بی کیفیت در داخل کابین
۴- ایمنی خیلی پایین در تصادفات
۵- بازار دست دوم این خودرو به گونه ایی است که از پیداکردن خریدار برای خودرویتان نا امید خواهید شد
۶- قرار گیری نامناسب صفحه کیلومترشمار که هنگام رانندگی راننده را برای دیدن کیلومتر به زحمت می اندازد
۷- امکانات رفاهی در مدل پایه نا امید کننده میباشد
۸- سیستم تعلیق تقریبآ تمام دست اندازها و پستی و بلندی راه را به شما یاد آور خواهد شد
۹- استهلاک بالای آریو
۱۰- کمبود لوازم یدکی و به دردسر افتادن خریداران برای تعویض قطعه معیوب
[ad_2]